View Full Version : 2008 Scion xB Injen Cold Air Intake (Updated: 2/17/08)


simplexb
02-15-2008, 09:35 PM
I have started my install on the Cold Air Intake, due to the lack of time, I couldn't take off my bumper, so I just made it short ram for now. Even as short ram, this thing is a freaken' monster, roars like a mother ;) I definitely feeel the power, completely satisfied with this intake, can't beat the fitment and performance!

Cold Air Extension will be installed tommorow morning asap.

Crappy pix due to crappy phone.
As of right now: (Short Ram Intake)

http://i25.tinypic.com/2wqhmck.jpg

http://i26.tinypic.com/1j70uh.jpg

http://i31.tinypic.com/2q9xcsm.jpg

Coming Soon to your scion life...

Cold Air Extension =)
http://i26.tinypic.com/fddh0y.jpg'

UPDATED PIX w/ COLD AIR!!!

Foglight HID Check haha :P
http://i26.tinypic.com/zx5xtu.jpg

Injen Cold Air #1
http://i25.tinypic.com/2q04p4p.jpg

Injen Cold Air #2
http://i30.tinypic.com/2zxqgzq.jpg

Injen Cold Air #3
http://i30.tinypic.com/mhvnl.jpg

I'm lovin this beast =]

If you have any questions, just post and I'll try to reply ASAP. As for right now... That's all folks =)

miketf1
02-15-2008, 09:51 PM
:rofl: :silly:

i love that you went half way with the intake install! i was about to flame you but i read your descrip and it just made me laugh

keep it up man, the front bumper isnt too difficult to take off. ive done it a couple times cause i kept forgetting that the fog lights had screws... :doh:

is it hard to take out the old intake with the cowl still in place? cause i still dont understand the instructions on how to remove it...

Whispaz
02-16-2008, 12:58 PM
congrats.
that same thing happens to me. i usually get impatient and decide to install stuff in a rush and end up having to leave it half done :D

simplexb
02-16-2008, 06:03 PM
:rofl: :silly:

i love that you went half way with the intake install! i was about to flame you but i read your descrip and it just made me laugh

keep it up man, the front bumper isnt too difficult to take off. ive done it a couple times cause i kept forgetting that the fog lights had screws... :doh:

is it hard to take out the old intake with the cowl still in place? cause i still dont understand the instructions on how to remove it...

hahaha, taking off the old intake is easy as 1,2,3 =] what intake are you installing ?

simplexb
02-16-2008, 06:04 PM
haha thanks whisp, yeah I didn't have time so I was like hmmm, imma just short ram it and I'm thinking about leaving it, haha jk, im gonna go install it right after this post :P brb in like a hour or 2 =]

miketf1
02-16-2008, 08:43 PM
hahaha, taking off the old intake is easy as 1,2,3 =] what intake are you installing ?

i didnt buy the intake yet. still doing some research for prices and all that. i think that all of the CAIs out there are the same design so i just wanna find a cheap one.

i wondered about the cowl cause it looks like it might be hard to reach the throttle body

simplexb
02-17-2008, 07:45 PM
Oh, haha getting to everythin' was pretty easy, I'd say even a guy like me that doesn't really know what he's doin can even do this. Especially with the instructions provided by injen, a 10 yr old kid can do this. =] It was that simple.

miketf1
02-18-2008, 03:33 AM
thanks for the reassurance. i guess toyota's choice for mounting the engine further back makes the front end shorter but having the intake manifold behind the block just seems tuner unfriendly

ATxB
02-19-2008, 03:46 PM
Where did u put the air filter. once i get my AEM cold air im gonna take off the two fake bumper brake cooler things, and then im gonna put the air filter close to that

miketf1
02-19-2008, 06:17 PM
in general CAIs draw air from right behind the brake duct openings. no need to custom fit that in there, all the pipes are designed to put the intake point from there!

onemorescion
02-20-2008, 04:18 PM
I take it the instructions require you to take off the front bumper? Can you get away without removing the front bumper for installing the Injen? I installed the TRD on mine, and didn't have to do that.

simplexb
02-21-2008, 01:30 AM
I'd say you would have to take off the bumper, just for a clean professional install. Injen provides vibra-mounts which is mounted a little towards lower right of the battery which is hard to access if the bumper is on. It's really easy to take the bumper off, just a hassle =P Yeah, but I'd say in order to professionally install the Injen, take off the front bumper :P

VonStarINC
02-21-2008, 01:43 AM
simple's just plain pro, duh

simplexb
02-21-2008, 04:43 AM
simple's just plain pro, duh
that's right son =] haha, when's the next meet anyway so i can show off this bad boy :gun:

eyeeatingfish
03-04-2008, 01:16 AM
Can you report on how your mileage is with this add on?
I am undecided whether to get one or not. If not I will at least get the replacement higher volume filter.
More power is good, but I dont want to sacrifice my MPGs

simplexb
03-04-2008, 02:15 AM
With or with out the cold air intake, it seemed like I'm getting fairly around the same MPG. But I will tell you that, having this cold air intake will persuade you to push your car just cause of the power it gives as well as the cool noise =) I definitely recommend this Injen Cold Air Intake, but I'm sure you'll be fine MPG wise and if there is a difference, it's most likely fairly small.

Maybe an expert around here can give you the technical info on this topic, but as far as my observation goes, I really haven't noticed a difference in MPG.

Schmohey
03-07-2008, 02:16 AM
Is the Injen CAI only for 5 speeds?

miketf1
03-07-2008, 03:02 AM
usually intakes/header/exhaust is for either manual or automatic

Schmohey
03-07-2008, 03:10 AM
I though so too. But for some reason, trdsparks said it was for manuals only?

miketf1
03-07-2008, 03:32 AM
dont worry. sometimes there are differences if there a clearance issue between manuals and autos. for the xB2 we have none of that issue and we should be able to use any intake/header/exhaust part out there.

DREWxB08
04-17-2008, 12:40 AM
dont worry. sometimes there are differences if there a clearance issue between manuals and autos. for the xB2 we have none of that issue and we should be able to use any intake/header/exhaust part out there.


I want the injen but i dont wanna order it knowing it might not fit the Auto. I cant see why not but you never know. Guess im just gonna go with the Fujita

miketf1
04-17-2008, 04:02 AM
for the 08 xB it doesnt matter. the intake doesnt make enough power to pose a risk to the transmission. as for the an improper MAF reading, i can confirm that there is no problem for the xB. also think about it. the TRD CAI works for the auto so why shouldnt the injen?

but then again. the bottom line is that its your decision. i just want to ease your doubts about the intake problem.

DREWxB08
04-17-2008, 04:45 AM
for the 08 xB it doesnt matter. the intake doesnt make enough power to pose a risk to the transmission. as for the an improper MAF reading, i can confirm that there is no problem for the xB. also think about it. the TRD CAI works for the auto so why shouldnt the injen?

but then again. the bottom line is that its your decision. i just want to ease your doubts about the intake problem.



Dude Thanks For you help but yet again!!!!! You are the MAN!!!! :bow:


Now im just all messed in the HEAD!!!!!! Injen or Fujita!!!!!!!!! :nails: